10 January 2007

Min mentala hälsa

Det är mycket möjligt att jag kommer att bli galen innan krokusarna blommar. Jag har idag påbörjat min hatt i förgarnet jag köpte på Syfestivalen senast. Det svåra med förgarn är att det går av väldigt lätt. Det är iofs ganska lätt att tova ihop det igen, men ändå.

Bara under uppläggningen tror jag att det gick av fyra-fem gånger. Minst. Nu har jag stickat 1 1/2 varv och fått laga garnet två gånger. Det kan hända att hatten blir klar till nästa vinter. Tur att den här vintern är så varm.

2 comments:

Anonymous said...

Vad är förgarn? Det har jag aldrig stött på. Är det otvinnat, liksom?

Fru Babsan said...

Ja, det är otvinnat. Det är därför det så lätt går av. Samtidigt är det fantastiskt mjukt och skönt att sticka i.

Jag köpte mitt nystan från Ullomera på Syfestivalen. På deras hemsida kan du se vilka fantastiska färgställningar det finns i. Man blir hagalen!
http://www.ullomera.se