07 January 2007

Sytt och gett bort

Helgen har tillbringats i hemlänen hos våra respektive mammor. Båda var vederbörligen imponerade av Lilla Loppans klänning och svärmor blev riktigt glad för sina nya bakdukar:

Hon blev också ganska avundjuk på min nya symaskin (vi stod ju och dreglade tillsammans över den på Syfestivalen). Men hon hejade glatt på mig och tyckte att det var bra att jag skaffat den medan barnen var små. Och så fick jag ärva en bok om hur man syr maskeradkläder till barnen. Jag har redan en sådan, men den här innehöll mönster som inte finns i den andra och viceversa. Så det är jättebra!

7 comments:

Anonymous said...

Otroligt vackert! Man blir helt - tja, tagen. Skulle funka som attribut i mässdelen av mitt jobb (om man stryker "Ninnis" då =))

Strumpstickan said...

Snyggt!

Fru Babsan said...

Charlotte: Eller så får folk något att fundera på under nattvarden! ;)

Anonymous said...

En ny teologi för en ny tidsålder =)

Anonymous said...

En ny teologi för en ny tidsålder =)

Anonymous said...

ja, hade hon inte blivit glad för de där bakdukarna så hade hon ju inte varit klok!

Fru Babsan said...

Åh, hon är så klok min svärmor! ;)