25 January 2007

Skuggmuddar

Nu är mina muddar i skuggstickning färdiga.

Skuggstickning är en ny metod för mig som jag varit sugen på ett tag. När jag så hittade ett mönster på just muddar i boken Pulsvärmare av Birgitta Adolfsson så var det bara att sätta igång. Det är så lagom stort projekt med muddar. Gillar man tekniken så är man snart klar ändå.

Hoppas att ni ser hur mönstret skiftar beroende på från vilket håll man ser det. Här är ett par bilder till:
Garnet är Ingelises strumpgarn. Mjukt och skönt.

5 comments:

Lea said...

Skuggstickning verkar kul. Jag har aldri gkommit så långt som till att prova, men jag har sett ett par roliga halsduksprojekt som jag skulle kunna tänka mig att prova, men ett par muddar vore ju faktiskt ett bra sätt att testa.

Sussry said...

Häftiga!

Strumpstickan said...

Fräck effekt!

Kristina H said...

Hej babsan! Absolut intresserad, tror du man kan trycka dit några pärlor också? I så fall är jag mega intresserad.

Fru Babsan said...

Det kan väl aldrig vara fel med lita pärlor! :) I det här fallet kanske främst i kanterna. Inne i själva skuggstickningen är det svårt att säga hur de påverkar skuggeffekten...

Jag har bara tr varv i kanterna, men det skulle nog vara snyggt med en fem varv bred kant där ett pärlmönster i mittenvarvet fick avspegla de aviga maskorna i de ljusgröna ränderna.

*tick-tick-tick* säger hjärnan.