25 January 2007

Bokinköp

Finns det bättre presenter än böcker?

Därför köpte jag böcker till mig själv i födelsedagspresent. amazon.co.uk stod för leveransen som kom i tisdags. Jag hade sådan tur att de hade glömt att kryssa över en grj på etiketten varför Posten var tvungna att köra ut paketet direkt till dörren. Så där satt jag med min öroninflammation och tyckte synd om mig själv när det ringde på dören.

Titta vad jag fick:
Victorian Lace köpte jag på grund av/tack vare alla människor på sticklistorna som talat så förälskat om den. Jag förstår er!!!

Knitting Vintage Socks råkade jag snava över på Amazons sidor. Jag har just börjat förstå glädjen i att sticka sockor (och inte bara användbarheten) och titeln frestade mig. Min mamma har redan önskat sig Bed Socks och min man ett par Gentleman's Shooting Stockings!

De två böckerna om tovning av stickat kunde jag bara inte välja mellan. Jag håller ju på med min hatt i förgarn och känner att det här kan bli hur kul som helst. Böckerna är fulla av underbara tossor, hattar, vantar, väskor, kuddar osv.

Men var ska man börja??

No comments: