29 November 2006

Så mycket för karaktären ;)

Kommer ni ihåg hur stolt jag var över att jag INTE köpte en symaskin för 14 500:- på Syfestivalen?

Nu står den här lik förbaskat. Efter att ha våndats, längtat och funderat i tio dagar föll jag till föga och kontaktade Pia på Symaskinsbutiken i Västerås. Och jodå, hon kunde tänka sig att låta mässerbjudandet gälla fortfarande.

Så nu är jag stolt ägare till en Brother Innovis 1200.

Jag var där i måndags och hämtade den och satt i tre timmar i hennes lilla butik för en grundkurs i broderienheten. Broderade, drack kaffe och minglade med kunderna.

Och jag är sååå lycklig!! :)

(Kära släktingar! Bli inte förvånade om det kommer något sytt och broderat från tomten i år!)

4 comments:

Anonymous said...

Grattis!

Jag är också lycklig ägare till en symaskin i den prisklassen. Man blir lyckligare, helt enkelt! ;-)

Fru Babsan said...

Sitter du också och stirrar fånigt på nålens vandring över tyget? Om inte - när slutar man med det???

Anonymous said...

Hej! Jag ser att du har Brother innovis 1200.. Jag är intresserad av maskinen men har inte haft chans att testa den. Jag skulle vara jätteglad om du kunde säga vad du tycker om den, nu har det ju gått liten tid sen du köpt den? Tack!!!

Fru Babsan said...

Helena: Ursäkta att jag inte svarat. Tiden har rusat de senaste veckorna.

Jag kan i alla fall säga att jag är väldigt nöjd med min maskin. Mycket lätt att använda. Tydlig och med bra instruktionsbok.

Väldigt kul med broderierna också. På sistone har maskinen stått till förmån för pärltillverkningen, men nu ska den fram igen och förbereda julen. Ser fram emot det!

Lycka till med inköpet!