20 November 2006

Bal på nationen


För första gången på flera år var vi på bal på V-Dala nation i lördags. Naturligtvis hade alla mina gamla balklänningar krympt (?). Tid eller lust att sy en ny fanns inte så jag fick hyra en.

Lite personlig prägel i form av ett halsband och en schal att ha över armarna ville jag ändå ha, så fredagen fick bli pysseldag.

Halsbandet består av vaxpärlor i färgerna choklad, nougat och crème. Mellan dem har jag trätt två rocailleprälor i bärnstensfärg. Glaspärlorna med bronsprickar, som är halsbandets "piece de resistance", har jag hittat hos Perlgallerian.

Schalen är av chokladfärgat siden. Jag är särskilt nöjd med fransen som jag råkade få syn på när jag stod och skulle betala för tyg och tråd!

Och skoj var det!!

2 comments:

Anonymous said...

Vad snygg du va!!
Kajsa

Fru Babsan said...

Asch då! :)