23 November 2006

Leverans från Tyskland

Äntligen!

Som jag tidigare berättat hittade jag efter mycket letande en firma i Tyskland som förde Lana Grossa-garnen i rätt nyanser för den här jackan:
och dessutom var beredd att skicka dem till Sverige. Jag ville dock inte berätta vilken firma innan jag testat deras pålitlighet.

Men igår kom paketet:

Herr Sperveslage på Die St(r)icknadel i Quakenbrück (!) har varit väldigt tillmötesgående. När jag skickat in min beställning mailade han mig följande (lägg särskilt märke till hans PS):

Hej Fru Folin,
wir bedanken uns für Ihren Auftrag, den wir gerne für Sie ausführen werden.

Bitte geben Sie uns noch Ihre Kreditkartendaten (per Mail, per Fax oder telefonisch) an, damit wir Ihren Auftrag weiter bearbeiten können.

Karte: VISA, Master, American Express, Diners Club (nicht zutreffendes löschen)

Karten-Inhaber:
Karten-Nummer:
Ablauf-Datum:

Mit internetten Grüssen

Ihre St(r)icknadel
H. Sperveslage

PS: Vi hoppa att ni prata tysk. När du kan inte första, masste vi skriva svensk eller engelska.
En nackdel är naturligtvis att han inte kan hantera säkra kortbetalningar, men är man kär (i en tröja) så är man. Jag har öppnat ett konto med tillhörande betalkort enkom för internetbetalningar och sätter över så mycket pengar som behövs för varje beställning.

Nu råkade jag förälska mig i en specifik kombination av garner och färger. Annars hade jag inte behövt leta lika länge efter en leverantör. Lana Grossa har flera saluförare i Storbrittanien och en hel uppsjö med internetshop i Tyskland. (Dock är det många som inte skickar utanför landet.)

3 comments:

Eva S said...

Det vore kul att se den "unterwegs". Härliga färger.
Eva i Lund

Fru Babsan said...

Det törs jag nästan lova! :)

Strumpstickan said...

Mycket vackert garn!