07 November 2006

Raggisarna vann

Jag bestämde mig för att börja med raggsockorna. Dels för att vi har golvdrag hemma och jag fryser om fötterna och dels för att det är en så bra stickning att ha på bussen. Med strumpstickor riskerar man inte att peta ut ögonen på grannen.
Jag är hemskt nöjd med färgerna på garnet. Ser ni vilken snygg diagonal randning det blev på skaftet!

Jag håller också på med sonens kofta. Nu är det bara ärmarna kvar.
Den snygga randningen vid fållen och på oket går inte riktigt fram på bild, så ni får bara tro mig när jag säger att det ser riktigt bra ut IRL.

Dessutom stickar jag på min mörkrosa alpacka. Har faktiskt passerat hälften. (I mönstret anges att den ska bli 169 cm lång. Enjämn och bra siffra!) Den kommer att bli underbart skön en vacker dag.

1 comment:

Strumpstickan said...

Vad vore livet utan raggsockar? snyggt garn!