06 February 2007

Swallowtail

Nu har jag äntligen börjat på min swallowtail. Det har tagit sin lilla tid. Först hade jag inte mönstret. När jag väl fått det (tack vare en av kamraterna på maillistan) tog det sin lilla tid att bestämma sig för garn. Och sedan har det tagit tid att komma till skott.

Jag vet inte varför men jag har sådan respekt för det här projektet. Dels är mönstret så oerhört vackert och jag vill inte misslyckas. Dessutom är garnet från Färgkraft så oerhört vackert (och dyrt) så jag vill inte att det ska bli fel heller.

Men nu är jag i alla fall på gång:

Garnet är från Färgkraft i färgen Fjällgrön.

3 comments:

Strumpstickan said...

Ser fantastiskt ut!

Maggan said...

Den ser kanonfin ut!! Åh vilket vackert garn. Jag har oxå gjort den fast i restgarn från Kauni, men det var ett kul mönster att sticka tycker jag.

Sussry said...

Så tjusigt!