21 June 2007

Så här ser det ut

Så här har jag det där jag gör pärlor:

Arbetsbordet med all nödvändig utrustning.
Gasoltuben står nere till höger.När jag inte håller på bär jag ut den i förrådet.


Själva brännaren och diverse redskap.

De glasstavar som ska bli pärlor står i varsin hink just nu. P har gjort ett särskilt ställ åt mig (syns till höger), men jag ska skruva fast det i bänken innan jag fyller på det. I den blåa krukan står de lerdoppade stålpinnar som jag virar pärlorna runt.

Det som fattas nu är en fläkt som kan dra ut ångorna, men det får bli efter midsommar. Under sommaren kan jag dessutom jobba med källardörren öppen, så då blir ventilationen rätt god. Men i vinter måste jag ha en annan lösning.

Dessutom behöver jag en hög stol så att jag kan växla mellan att sitta och stå.

Men det är redan jättekul!

5 comments:

Anonymous said...

Å, fint! Jag gläds med dig!!

Anonymous said...

Kul att få se hur det ser ut i verkstan! Skall bli jättekul att få se resultaten...

Marias garnhändelser said...

Å, vilken härlig arbetsplats! Var på kurs i att göra glaspärlor en helg i våras och det var HUR KUL som helst!

Unknown said...

Det här är ju jordens kick för dig! Hoppas du får massor av kul i din nya verkstad!

Strumpstickan said...

Ser spännande ut!