13 June 2007

Äggsjuk höna!

Så känner jag mig. Får jag inte slå på brännaren och göra en pärla snart blir jag galen.

Nu vankar jag av och an och äter choklad i väntan på att alla delar ska vara på plats. Har gått upp 2 kilo...

Jag rodde att det var klart i måndags. Men det visade sig att de engelska gängen (skruvgäng, alltså) inte hör till europeisk och därmed svensk standard. Och det fanns ingen lagom lång slang till gasoltuben. Förslaget av att låta specialtillverka en nippel (jo, det heter så!) och köpa slang på ett annat ställe. Men på det andra stället var också en massa grejer slut.

Nedslagen kom jag hem och surfade åter in på Tuffnel för att se om de har någon lösning. Där hittade jag ett komplett slang- och tryckventilspaket som borde passa. Bara nu gasoltuber världen över håller någon form av gemensam standard! Annars är jag tillbaka på ruta 1 igen.

No comments: