09 July 2007

Pärlor och MS3

Nej, jag har inte drunknat i den syndaflod som kallas sommar. Men jag har haft lite annat att göra än att blogga. Dvs pärlor. Stickning och virkning har det dock inte blivit så mycket av.

För att inte helt fastna i glasträsket (det är bl a en svår hobby att utöva framför teven) så anmälde jag mig till Mystery Stole 3. Började elegant och skulle nystan en härva laceweight, men garnet gick av och änden försann in i härvan. Nu har det trasslat sig. Och jag tröttnade. Så jag har inte ens stickat provlappen än. :(

Men nu lär jag ta mig i kragen och nysta rätt på eländet innan vi åker på semester. Annars lär det mest bli dockkläder på kvällarna. Glasstudion kan jag ju inte ta med mig :'(


Jag håller också på att försöka lära mig ta hyggliga bilder på mina pärlalster. Det är inte så lätt, men nu börjar det ändå synas vad bilderna föreställer. Här kommer några exempel:


Lite av vad man kan göra med prickar. T ex trianglar.


Lite mera "tjejiga" pärlor. (Enligt Lilla Loppan.)


Min första pingvin


En serie på temat nyckelpigor


En fisk med fiskfjällsteknik

6 comments:

Anonymous said...

Vilken otroligt vacker fisk! Du måste verkligen ha hur kul som helst på kvällarna!

För händer just nu har jag bara en scarf som skall bli klar till svärmors begraving, en slags hyllning till hennes handarbetsförmåga.

Men du, vad är MS3? Jag fattar vad förkortningen står för, men sedan är det stopp på min fattningsförmåga.

Fröken Fräken said...

Ojoj, vad duktig du är! Jättefina pärlor! Det ser roligt ut.

Fru Babsan said...

Tack, tack!
Klantigt att bara säga MS3 utan vidare förklaring, men jag glömde att länka. Mystery Stole 3 är en KAL, dvs Knit ALong. Länken är http://groups.yahoo.com/group/mysterystole3/, men tyvärr har anmälningstiden gått ut.

LenaL said...

Så fina pärlorna är! Pingvinen är bara så läcker, vad tänker du dej att använda den till?
Trassliga härvor kan få vem som helst på knä. Men det är bara att bryta ihop och sen komma igen! Lycka till med sjalen, ser fram emot att få följa dess tillväxt.

Anonymous said...

Oj, oj, så fint! Särskilt fisken!

Hanna said...

Wow vad läckert! Blev så sugen på att testa själv, men tiden räcker inte till och inte hemmet heller (dvs utrymmet).

Jag ska också göra MS3, och har inte ens kommit så långt att jag skaffat garn. Nåja, nu är det dags, har i alla fall skrivit ut instruktioner så att jag ska kunna börja.

ha det gott