04 April 2007

Påskpackning

Närå, jag har inte försvunnit. Bara inte varit så datoriserad på ett tag.

Idag flänger jag omkring och försöker komma på vad som ska följa med i påskpackningen. Det är inte trosor, strumpor och tandborste som upptar mina tankar (det är ju så självklart alternativt inte så viktigt). Nej, det är handarbetsdelen som jag klurar på. Vilka projekt ska få följa med. Vad är tillräckligt mycket för att inte bli arbetslös och samtidigt tillräckligt lite för att inte fylla bilen på bekostnad av t ex barnen.

Än så länge ser det ut så här:
Överst till höger en schal i mohair stickad efter mönstret på s 98 i Victorian Lace today (Scarf with French trellis border). Garnet såg lila ut när jag köpte det för 1 1/2 år sedan, men visar sig nu vara röd/blå-melerat. Ja, ja.
Bredvid den ett mönster från Fiber Trends (Leaf Lace Shawl) och ullgarn från Solkustens spinnverkstad som jag letat efter mönster till.
Nere till vänster ett UFO och SSS - den andra Gull Wings-sockan från Socks. Socks. Socks.
Nere till höger det största UFO:t av dem alla - mitt påskbroderi. Påbörjat för jag vet inte hurmånga år sedan. Men det är nu en gång så att kycklingar broderar jag helst just runt påsk och korsstygn är ingen optimal sport för småbarnsmammor.

Hoppas att ni alla får en skön påsk med mycket tid över för handarbete.

Sonen pysslar också gärna. Här en egenhändigt tillklippt hand- och fottupp.
Glad Påsk!!

No comments: