30 April 2007

Produkter i arbete

Jag är inte så bloggig just nu. Använder datorn en hel del men surfar mest. Har nämligen skaffat en till hobby!

Man kan tycka att det skulle räcka med stickning, virkning, broderier, sömnad, trädgård, matlagning och annat, men jag råkade köpa mig en tidning. Och så var jag fast. Så nu surfar jag på pärlsajter. Den som är intresserad kan hitta nya länkar i listan till höger och fler kommer när jag hunnit utvärdera dem.

Jag har inte hunnit göra färdigt så mycket ännu, men här är ett exempel:

Ett armband till mamma.

Jag gör annat också, t ex den här:
Det är (eller ska bli) en Leaf Lace Shawl från Fiber Trends.
Garnet är från Solkustens spinnverkstad och jag köpte det på Syfestivalen förra våren. Färgen skiftar mellan "fårgrått" och "fårvitt" och jag har letat efter ett mönster som stickas från mitt bak i nacken och utåt/nedåt.

3 comments:

LenaL said...

Ser ut att bli jätteläcker! Min favoritfärg alla kategorier, det här lite obestämbara silvriga.

Ser fram emot att få se det färdiga resultaten nån gång.

Ha en jättebra fortsättning på helgen!

Sussry said...

Armbandet är ju bara så läckert!

Anonymous said...

Härligt! och vad kul med en ny hobby. Man har ju så lite att göra på våren annars =)