11 March 2007

Balstassen

Det blev en klänning i alla fall. Inte precis som jag hade tänkt mig eftersom tyget till kjolen bara räckte till hälften, men den fick duga. I onsdags åkte jag in till stan för att hitta ett tyg som skulle kunna passa till. Inte så himla lätt, men till sist fastnade jag för ett mörkt, mörkt blått med silverglitter i.
Livet är i plommonlila, skrynklig taft med broderier, paljetter och pärlor. Kjolen skulle ha varit i samma tyg fast utan dekorationerna.
Capen har jag virkat med kärleksknutar av ett vitt garn med pärlor tillsammans med en akrylmohair från Coop. Kanten är ett vitt pälsgarn virkat i dubbelstolpar.

Halsbandet hittade jag delarna till på Syfestivalen förra helgen. Den stora pärlan är i handgjort, tjeckiskt glas med exakt samma färg som klänningen och med "broderier" av mörkare glas på ytan. Den kompletteras med ett par festliga silverpärlor som är ihåliga och perforerade. Alltihop uppträtt på en silverstav och hängt på en silverpläterad halsring.

Och jag hade jättekul!

3 comments:

Strumpstickan said...

Vad duktig du är! Jättesnyggt!

Sussry said...

Jättefint! Vad duktig du är!

Anonymous said...

Jättefint! Förstår att du hade roligt i den stassen, konstigt vore det annars! ;-)