03 March 2006

Många lapptäcken bli det...

...när man går på syfestival. Inte precis min tekopp. Jag har inget emot dem per se utan är bara inte berikad med det tålamod som jag tror krävs för att knåpa ihop ett sådant. Men de är fina att titta på. I alla fall vissa! ;)

Men det fanns sådant som intresserade mig betydligt mer också. Stod länge och suktade vid Fingerfärdas monter. Så många vackra broderier! Men det var inte alldeles billigt. Och eftersom min man (med viss rätt) hånar mig för alla påbörjade broderier så kändes det som att det får vänta med nya projekt på den fronten. Åtminstone till nästa festival...

I stället blev det lite garn:
Ett vackert, entrådigt ullgarn som är ett bevis på att jag blivit slutgiltigt galen. Jag tänker ge mig på en moebiusschal. Fast jag glömde i ivern att köpa stickor till, så än så länge får jag nöja mig med att sitta och klappa på nystanet.

Drops Alpacka. De udda, beiga nystanet för att kunna avsluta ett par muddar till min mamma. De dovt rosaröda till en spetsschal.

Och så sprang jag förståss på en pärlmontern det sista jag gjorde. (Hur jag kunde missa den på första varvet är en gåta.) rum&ram från Trelleborg. Och då kunde jag ju inte låta bli! Särskilt inte som somliga har antytt att de gärna skulle ha ett av mina långa halsband. Somliga som fyller år snart...
Blixten slår i pärlorna, men jag vill ändå ge er en bild.

No comments: