30 January 2008

Länge sedan sist

Jo, jag är kvar. Men jag är så himla kommunikationstrött nuförtiden. Undrar om det har att göra med att jag börjat arbetsträna. Det tar liksom all den umgängesenergi jag har.

Dessutom har jag skaffat mig en riktig motvilja mot att ta fram kameran. Kanske främst för att, trots alla mina försök, min apärlbilder aldrig blir ens nästan skarpa. Men också för att jag inte vill slösa värdefull ledig tid på att fota.

I stället använder jag den till att göra saker. Pärlor, förståss, och smycken. Men jag har också återupptagit broderi och då och då lyter jag i ett par stickor.

Jag SKA skärpa mig på inläggsfronten. Någon gång. Tills vidare kan jag åtmistone visa de här bilderna. De är inte bra, men man ser vad den föreställer. Lite gott och blandat ur produktionen.

Tre röda katter

Två Venus från Willendorff, på beställning

Fisk - Rose garden

Guldfisk

Tomten

5 comments:

Strumpstickan said...

Venuspärlorna är jättefina!

Strumpstickan said...
This comment has been removed by the author.
Béatrice Karjalainen said...

Idag har 2 underbara orange katter landat i min brevlåda. Ett stort tack.

Unknown said...

Digitala kameror kan ha svårt att ställa in fokus på nära håll. Om du kan göra en manuell avståndsinställning så kan det funka. Annars måste du ha en kamera med macro. Den kamera jag har kan ta bilder på 0 cm avstånd - det är ganska ovanligt för att vara en hyfsat billiga långzoom/kompaktkamera.

Anonymous said...

Hejsan, först blev jag lite nyfiken påå de söta katterna och stannade till här. Sen när jag läste din text så blev jag ju orolig... det är snart dags för arbetsprövning för min del, hoppas det inte tar all energi. Till sist, så måste jag säga att jag gillade dina Venusar, himmla fina som man säger :)