13 February 2007

Symässa i Uppsala

Det var Sy- och antikmässa i Uppsala helgen som gick. Jag var på jakt efter mer förgarn till nya hattventyr ochLiz på Ullomera skulle vara på mässan. Så praktiskt!

Eftersom jag hade Lilla Loppan med mig fanns det inte riktig tid och tålamod för att ingående studera garner och stickor (men på Syfestivalen om en månad kommer det att ges betydligt bättre tillfälle) så vi koncentrerade oss på Ullomeras monter.

En hatt till syrran (som fyller år snart) och en hatt till mig...


Som tack för tålamodet (man väljer inte bland alla de härliga färgställningarna hur lätt som helst) fick Loppan välja ett garn som ska blir mössa till henne. (Hennes gamla börjar bli för liten.) Eftersom hon har en röd overall pekade jag ut alla garner som hade något inslag av rött i sig. Det gär är vad hon valde:

Det man mest kan säga om valet är att det kommer att skära sig med i princip alla kläder hon har, men jag sa ju att hon fick välja! :)

No comments: